Mitt fyrahundrafyrtioförsta inlägg...

Leaving pieces of me behind

I går kväll satt Anna och jag i London och diskuterade våra liv. Vad som hänt tidigare och på sätt och vis varför vi är där vi är idag. Jag insåg då att det finns så mycket som jag inte tänker på längre, mycket som trots allt spelat en väldigt stor roll. Jag har varit så insnöad i mitt "nya" liv så att jag på ett sätt glömt bort vad vi hade förr och kanske man då på ett sätt även glömmer bort vem man är idag?

Jag sitter nu och frossar i mina gamla bloggar. Bloggar som, som Sandra uttryckte det, är en blandning av väldigt oseriösa bloggar, till vad jag gjort för något bloggar, till ångestbloggar. För första gången reagerar jag på hur stor skillnaden är på det jag skriver nu och det jag skrev förr. Det är inte samma människor med längre, och jag saknar perioden när Sandra, Elin eller min familj på något sätt var med i nästan varenda blogg.
Jag kan inte låta bli att skratta mig igenom vissa bloggar. Hur Sandra och jag kunde ägna en hel natt åt att chatta med folk och ihärdigt påstå att vi var ailiens. På den nivån att vi tilltalade folk med "ärade jordbo" och hade ailien mask på oss när vi cammade.
Eller när jag på en vaggerydsfest inte hittade Elin, frågade mig fram och fick svaret:
-Hon är på taket. Hon säger att hon vill vara som Madicken! 

Och när vi ändå håller på och nostalgifrossar kan vi även passa på att ta med en av mina och Jeppes "oroa mamma" konversation:
Jeppe till mamma: -Det hoppade fram ett rådjur precis framför oss så vi var tvugna att tvärbromsa mitt på vägen.
Mamma oroligt: -Nej, gjorde det det? (kollar på mig)
Jag: -Ja, de gjorde det.............. och sen precis efter hoppade det upp en älg också...
Jesper: -Ja, och sen kom en björn och åt upp älgen

Åh, jag får en sån hemlängtan när jag läser allt det här. Jag tror att det är för att det varit så mycket nytt här, så mycket att fokusera på och lära sig som jag inte riktigt att haft tid att sakna Sverige och människorna tidigare. Nu har jag börjat komma in i Brighton och jag börjat drabbats av lite hemlängtan. Jag tror att om 7 veckor, när det är dags att lämna Brighton, så kommer det vara skönt. Då ska jag fira världens bästa jul och nyår och sen ska jag börja min roadtrip över Sverige. Borås, Stockholm och Örebro är första stoppen och sen måste jag förstås till mitt älskade Göteborg. Och Elin, är det inte dags för en musical i Malmö?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo du är sååå välkommen hem, och kanske vill du vara med o fira den sista nyårsfesten på slalomvägen i Bankeryd, en tradition som nu går i graven då huset år sålt.

2011-10-28 @ 23:40:27
Postat av: farsan

Jo du är hur välkommen hem som helst, kanske vill du hänga med på den absolut sista i raden av alla nyårsfester på slalomvägen i Bankeryd, en tradition som nu går i graven då huset är sålt.

2011-10-29 @ 01:39:45
Postat av: Anonym

2011-10-29 @ 01:42:02
Postat av: Anonym

blev nåt fel där, trodde inte det funkade med min kommentar så det blev två, hur tar man bort? fattar noll? T.

2011-10-29 @ 01:45:08
Postat av: Jenn

Tyvärr farsan, nyår är redan vikt till tjejorna. Men jag firar gärna jul med er ;)

2011-10-29 @ 10:29:27
Postat av: sanna

du måste fira jul hos mormor o morfar med oss i allafall :)

2011-10-29 @ 18:36:06
Postat av: Jenn

Klart jag ska det sötnos! Jag saknar ju er!

2011-10-29 @ 19:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0