Mitt fyrahundrafyrtiotredje inlägg...

There may bee something there how wasn't there before

Igår var dagen för den fruktade presentationen. En presentation på engelska inför hela skolan. Förvånade mig själv med att faktiskt känna att det var ganska kul. Vad hände med den lilla tjejen som brukade ha sömnlösa nätter och en jäkla massa ångest innan en muntlig presentation? Antar att jag får tacka Dômen och alla muntliga genomgångar för att jag faktiskt till stor del kommit över det.

Känner mig faktiskt stolt ganska stolt över att jag klarade av att hålla en presentation på ett språk som jag fortfarande inte känner att jag riktigt behärskar. Kanske var det det som gjorde det lite enklare, att det på något sätt inte blir riktigt lika personligt när man inte använder sig av sitt eget språk. Som Anna uttryckte det, det är enklare att prata om svåra saker när man använder sig av ett annat språk eftersom man på sätt och vis inte använder sin egen röst.

Måste berätta lite kort om vad jag hade presentationen om, mest för att jag tycker att det är så roligt att berätta om.
Vi hade alltså en presentation av ett projekt vi gjorde på aktivity week för ett tag sen. Då fick vi en vecka "ledigt" med kravet att vi skulle ägna den åt att göra ett projekt om ett valfrit ämne och sedan redovisa det. Jag valde Banksy, som är en väldig känd brittisk street artist. Jag åkte till London, köpte en bok med locations till hans konstverk, och vandrade runt och letade upp hans verk.

Eftersom jag tänker att ingen av er som läser den här bloggen egentligen är speciellt intresserad ska jag inte snurra in för mycket på honom men jag tycker ändå att det är värt att nämna att ingen vet vem är är. Han kallar sig Banksy, men hans riktiga identitet är okänd. Hur coolt är inte det?

Bifogar även lite bilder här nedan på de verk jag hittade under aktivity week:


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är grymt duktig. Vi är stolta över dig och längtar efter dig. Kram mamma

2011-11-10 @ 10:21:10
Postat av: Anonym

Härligt att höra Jennie!

Känns gott att du verkar trivas där du är,o visst blir man lite stolt som morsan skriver,



Och du, här serveras inte sardiner med pommes, välj du nåt gott när du kommer hem om så där en 5-6 veckor så fixar vi det.

See You!

/T :)

2011-11-11 @ 23:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0