Mitt fyrahundrafyrtioandra inlägg...

A new fantastic point of view




Fick ett litet önskemål om att jag skulle lägga ut bilder på hur jag bor och på de jag bor hos. Vill tyvärr inte riktigt lägga ut bilder på de jag bor hos på näten, men här får ni i alla fall tre små bilder på mitt rum. Tänkte först att jag skulle städa rummet innan jag tog bilderna, men kom fram till att jag förmodligen inte skulle kunna lura er ändå.
(Lägg märke till helteckningsmattorna på golvet, de finns precis överallt här)

Känner att det var lite för längesen jag skrev här nu, har återigen så mycket att berätta. Här i Brighton händer saker hela tiden och bloggandet är lite svårt att hinna med. Den senaste veckan har dessutom all tid då jag varit hemma tillägnats plugg. På tisdag är det dags för muntlig presentation av aktivity week. Det innebär att jag kommer att stå inför hela skolan och ha en presentation på engelska. Visst låter det fantastiskt kul? (sista meningen ska läsas med ett visst mått av ironi)

I helgen har Bonfire firats här i England. Jag har faktiskt inte hört talas om den traditionen innan jag kom hit men jag skulle påstå att det är någon slags blandning av 1 maj och nyår. Det skjuts raketer och man tänder även eldar. Det görs också dockor föreställande människor som ogillas och sedan bränner de dem. Det största firandet här i närheten är i Lewes (där bränns påven). Det var många från skolan som åkte dit men då en lärare påstod att det inte spelade någon roll om det skulle regna för att det skulle vara så mycket folk där att man på sin höjd ändå bara skulle bli lite blöt på huvudet så kände jag att det inte riktigt var något för mig. Anna och jag valde istället att tillbringa kvällen med after eight, vindruvor och lite film. Lite tråkiga kanske men jag tänker att vi vägde upp det med att möta upp en lärare för en tradionell engelsk frukost tidigt i morse. Bacon, stekt ägg på friterat bröd, korv, toast, vita bönor i tomatsås m.m. Jäkligt fett men någon gång ibland så är det faktiskt ganska gott.

Nu är det dags för mig att sova, så tänker att jag ska avsluta med ännu några bilder, denna gången från förra helgens halloweenfirande, mest för att vi var så sjukt snygga.


Kommentarer
Postat av: sanna

tack att du la upp bilder på ditt rum :)

2011-11-07 @ 17:17:17
Postat av: Sandra

Riktigt snygg klänning! :)

2011-11-07 @ 23:41:00
Postat av: Jenn

Sannis: Så lite så sötnos.



Sandra: Tackar, jag är faktiskt väldigt nöjd med det köpet ;)

2011-11-08 @ 22:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0